Křižácké tažení proti muslimům

26. 6. 2015

čas čtení 3 minuty

To, co předvádí naše protimuslimská inkvizice, nás může do budoucna silně diskvalifikovat při ekonomické a kulturní spolupráci s muslimskými zeměmi. Přeškrtnuté mešity mohou být nahrazeny přeškrtnutými křesťanskými kostely, kterých je v muslimských zemích více než mešit u nás, píše čtenář Jiří Dočekal.

Zarputilá ideologie této inkvizice kopíruje goebbelsovské propagandistické metody. Vyvolává nepřítele tam kde není, ale bič se přece snadno najde, stačí trochu demagogie a vyplašení českého maloměšťáka z jeho denního rituálu (nadlábnout se, jít na pivo a odjet na chatu, nověji na golf).

Československo bylo dobře zapsáno v zemích dotčených dnešními nepokoji a válkou. Tisíce našich techniků, montérů, obchodníků často s celou rodinou pobývaly i léta v těchto zemích při realizaci dodávek našich investičních celků. Nebylo je třeba moc přesvědčovat, aby tam jeli. Spíše naopak. Někdy tam byli posíláni za „odměnu“. Z ušetřených diet si pak kupovali auta nebo chaty, byty ap. Ušetřit se dalo, na stavbě tolik neutratíte, ve většině případů byla na stavbě zřízena závodní kuchyně s našim kuchařem. Naši lidé velmi dobře vycházeli s místním obyvatelstvem, řada z nich měla dobré i osobní kontakty (jazyk). Problém návštěvy třeba mešity neexistoval. Ve většině případů zůstaly příjemné vzpomínky na pobyt v těchto zemích. Tito lidé, na základě vlastních zkušeností, jistě nebudou fanatickými nositeli protimuslimských nálad, spíše naopak nad tímto novým společenským jevem kroutí hlavou.

(I)migranti,zejména ti mladí, znají často dobře anglicky, neboť se již od první třídy angličtinu učí. Třeba v Indii, Pákistánu, myslím, že i Afganistánu. Určitě v Íránu, to vím z vlastní zkušenosti, neboť při návštěvách rodin tyto děti pomáhaly v konverzaci a doplňovaly tak mojí slabší perštinu (farsí) anglicky. Navíc rodinné úzké vztahy budují v každém mladém člověku pocit odpovědnosti za rodinu a blízké příbuzné a proto se snaží využít každé příležitosti ke vzdělání a sehnání dobré práce. Myslím, že u nich nikdy nepřevažuje myšlenka na bezstarostný život z nějaké sociální podpory. Problém může nastat až snad u nějaké další generace, která se už asimilovala v podmínkách evropských ghett. To je však otázka sociálních studií.

Dívat se na (i)migranty jako na hladovou sběř schopnou čehokoliv je tragické a nedůstojné člověka. Lidská práva nejsou jen pro někoho, ale platí obecně. Pokrytecké žvanění o migrantech, které slyšíme u nás a nejbližších sousedů, je nebezpečné a může z mladé nezkušené generace vytvořit nástroj nelidskosti, zejména ve vypjatých situacích. Myslím, že si koledujeme ve světě o pořádnou ostudu. Přitom jaksi pozapomínáme, že máme také svůj podíl na současném stavu a destabilizaci života v těchto zemích. Úděsné je vědomí, že hysterii podléhá vládnoucí reprezentace v řadě zemí, včetně té naší.

My Slované jsme také do dnešních míst doputovali díky migraci v období velkého stěhování národů v 6. a 7. století n.l.

0
Vytisknout
9886

Diskuse

Obsah vydání | 29. 6. 2015