Podle britské studie jsou sociální média krmena hněvem

24. 6. 2021 / Fabiano Golgo

čas čtení 1 minuta
Průzkum zkoumající rozhodování, který se uskutečnil na University of Cambridge ve Velké Británii, zjistil, že na sociálních médiích hledáme příspěvky, které nás rozčílí. Jazyk, který podporuje odmítnutí, se ukazuje jako neúnavné palivo, má-li se materiál na sociálních sítích stát virálním. „My proti nim“ vytváří větší nasazení. Studie katedry psychologie, která zkoumala téměř 3 miliony příspěvků na Facebooku a Twitteru, zjistila, že nasazení vyvolané příspěvky, které uživatele rozzlobily, bylo dvakrát větší než u příspěvků s pozitivním obsahem.  Nejpoužívanější emodži je rozzlobený rudý obličej.

 

Studie analyzovala i publikace vydané v tisku a americkými kongresmany. Z vygenerovaných metrik vyšlo najevo, že když příspěvek útočí na opoziční skupinu, sdílení je větší, než když je to projev podpory. Podle této britské studie zvyšuje  každé negativní slovo odkazující na nepřátelskou skupinu  pravděpodobnost sdílení tohoto obsahu o 67%.

Podle britského průzkumu vyvolává tyto konfliktní postoje většinou morálně-emocionální rétorika.

Hněv je motorem sociálních sítí: jazyk skupiny, která útočí na soupeře, je nejsilnějším prediktorem angažmá uživatelů sociálních médií napříč všemi relevantními měřenými prediktory, což naznačuje, že Facebook a Twitter vytvářejí perverzní pobídky pro materiál, který vyjadřuje nepřátelství.

1
Vytisknout
1708

Diskuse

Obsah vydání | 29. 6. 2021