Poslední generace končí s pochody za zklidnění dopravy v Praze

1. 3. 2024

čas čtení 2 minuty

Přesně před rokem, 1. března 2023, jsme se vydali na první pochod po pražské magistrále v rámci kampaně "30 pro Prahu". Pochody si rychle získaly značnou pozornost médií. Potvrdilo se, že jde o téma, které Pražany dlouhodobě trápí, a že zvolená forma protestu je vhodnou reakcí na neudržitelnou situaci v pražské dopravě.

Své představy o zklidnění dopravy jsme představili primátoru Svobodovi a náměstku pro dopravu Hřibovi na osobním setkání. Pan primátor vyjádřil pochopení pro důvody pochodů a navrhl zřídit komisi pro zklidňování dopravy. Další kroky však podmínil ukončením našich protestů.

 

Bylo nám jasné, že jde jen o pokus zamést problém pod koberec a že je třeba jít dál. K protestům se přidávalo stále více účastníků a nakonec jsme za poslední rok uspořádali pětadvacet pochodů. O pochodech vyšly desítky článků, proběhlo nespočet odborných debat a politici a odborníci opakovaně dostali prostor promluvit v médiích na téma udržitelné dopravy. Zklidňování dopravy se konečně stalo společenským tématem.

Pražský magistrát se pod tlakem svých voličů, kteří dávají rovnítko mezi slova “auto” a “svoboda”, pokusil pochody zakázat. Bránili jsme se u soudu, spor jsme vyhráli a zabránili jsme protiústavnímu omezení práva na protest. Soud rozhodl, že magistrála nepatří jen autům. Kdokoli zde může uspořádat veřejné shromáždění a projevit svůj názor.

Bohužel, politici na magistrátu stále k tématu nepřistupují s adekvátní vážností. Za poslední rok pro zklidnění dopravy neudělali nic. Primátor se dokonce vyjádřil, že se do konce jeho mandátu nic zásadního nezmění. Je možné, že politici neumí pracovat pod tlakem a dopravu neřeší právě kvůli našim protestům? Rozhodli jsme se, že jim dáme prostor, aby mohli v klidu připravit svou koncepci zklidnění dopravy. V tuto chvíli své pochody končíme. Pane primátore Svobodo, pane náměstku Hřibe, teď je řada na vás! 




2
Vytisknout
3755

Diskuse

Obsah vydání | 5. 3. 2024