BBC potlačila svůj investigativní materiál dokazující, že Arron Banks verboval pro brexit ultrapravicové extremisty

18. 4. 2019




Milionář Arron Banks opakovaně popíral, že jeho probrexitová kampaň Leave.EU se snažila získat podporu od stoupenců ultrapravicové Nacionální fronty. Vyvíjel tlak na BBC, aby zcenzurovala svůj investigativní pořad na toto téma, a BBC ho skutečně neodvysílala.

Arron Banks opakovaně lhal ve snaze utajit úsilí své probrexitové kampaně přilákat podporu ultrapravicových extremistů. Jeho organizace Leave.EU si zaplatila reklamy na Facebooku, cílené na stoupence britských ultrapravicových stran Nacionální strana, BNP, Britain First a EDL.

Když ho BBC požádala o reakci předtím, než měla v úmyslu odvysílat svůj investigativní pořad na toto téma, Banks poslal vlnu emailů ve snaze přimět BBC, aby ten pořad potlačila.

Banks se dokonce obrátil i na šéfa BBC ve Westminsteru, Robbieho Gibba, ve snaze zabránit tomu, aby se tento pořad odvysílal. Gibb je nyní šéfem tiskového úřadu Theresy Mayové.

Ve své knize o kampani o brexitu napsal Banks: "Robbie Gibbs je opravdu nápomocný a říká, že se pokusí to celé uhasit."

BBC pořad pak odmítla odvysílat.

BBC tvrdí, že není pravda, že pořad neodvysílali v důsledku nátlaku od Bankse, ale proto, že se reportéru nepodařilo zjistit, že se kampaň Leave.EU zaměřovala na získání podpory ultrapravičáků "úmyslně".

Když byla kampaň Leave.EU požádána o reakci na tato zjištění, obvinila Channel 4 News z nekalé novinářské práce a pohrozila, že zveřejní osobní telefonní číslo jednoho novináře z Channel 4 News na sociálních sítích.

Podrobnosti v angličtině ZDE

 

0
Vytisknout
3140

Diskuse

Obsah vydání | 23. 4. 2019