Koutek reklamní tuposti:

Vysoká textařská

14. 10. 2013 / Štefan Švec

čas čtení 1 minuta

Výstavy v obchodních centrech bývají pitomé často. Ale prezentace pražského Švandova divadla v lidojemu Nový Smíchov mohla být jiná. Teda kdyby ji neotextoval úchylný král klišé. Od názvu "Zaostřeno na divadlo" (co jiného k fotkám z divadla?) přes "Dramatické momenty z představení zachycené objektivy fotoaparátů (ještěže ne ledniček), "Pořádnou dávku divadelních emocí" (to je jak z telky, mámo!), "Radost, smutek, bolest, štěstí i šílenství ve tvářích herců" (zoufalství z nutnosti vyplnit prostor textem nikdy nebylo vyšší) až po "Divadlo zblízka, divadlo mezi vámi" je to festival frází jak z programu Tomia Okamury. Proč proboha někdo nutí lidi číst pětkrát za sebou totéž nic?

Proč tento koutek?

Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.

0
Vytisknout
11100

Diskuse

Obsah vydání | 16. 10. 2013