15. 7. 2015
Podle nejnovějšího průzkumu provedeného ve Velké Británii nadpoloviční většina mladých muslimů ve věku 16-24 let nesouhlasí s tvrzením, že "žena má povinnost sedět doma a muž pracovat". Výrazně mén...
13. 7. 2015 / Milan Mundier
Filmový svět přišel v pátek o jednu ze svých nejpozoruhodnějších a nejcharismatičtějších hvězd, egyptského herce Omara Sharifa. Není tedy od věci připomenout si dílo tohoto hereckého velikána, kter...
12. 7. 2015 / Uwe Ladwig
Že se nikdo neptá na víru těch Čechů, kteří nejsou křesťané, není udivující, ale že se nikdo neptá na náboženské vyznání všech těch cizinců nejen z Německa a z Rakouska, ale i z USA, z Japonska n...
DVA DALŠÍ ČESKÉ FILMY:
11. 7. 2015 / Jan Čulík
Relativně slušný byl černobílý snímek Pavla Göbla Odborný dohled nad východem slunce (2014), jenže téma, i když dobře napsané i natočené, bylo takové stereotypně „české“, jinými slovy pořád ste...
11. 7. 2015 / Jan Čulík
Vedle bezvýznamných filmů, odměněných "cenami" na karlovarském filmovém festivalu, se tam promítaly i významné, vynikající filmy z celého světa, které se ovšem neúčastnily v Karlových Varech žádný...
10. 7. 2015 / Jan Čulík
Jedním z nejlepších filmů na letošním karlovarském festivalu je snímek Urok (Lekce) (2014) režisérů Kristiny Grozevy a Petara Valchanova. Je to vynikající film varující, že nelidskost a nefun...
10. 7. 2015 / František Řezáč
Proč netočí Češi dobré filmy? (ZDE.) I když:
1) Kriticky zaměřené sociální drama mělo v Československu, dokonce i za normalizace, tradici. Co je například Olmerovo Bony a klid nebo Chytilové K...
9. 7. 2015
Jako absolventka FAMU a bývalá dramaturgyně vítám dosti erudované články pana Čulíka vztahující se ke karlovarskému festivalu, píše Marie Fulková. Také já si stejně jako pan Čulík už víc než d...
9. 7. 2015 / Jan Čulík
Pokračujeme-li v přehledu filmů promítaných v hlavní soutěži na letošním karlovarském festivalu, zaujme především dánský historický velkofilm Guldkysten (Zlaté pobřeží) (2015), který pojednává...
8. 7. 2015 / Jan Čulík
Film Kobry a užovky režiséra Jana Prušinovského, druhý český film v letošní karlovarské hlavní soutěži, byl konečně snímkem, o němž lze říci, že je dobrý. Především proto, že má velmi profesio...