Školství

Jak přimět studenty k (inter)aktivitě

25. 3. 2004 / Jan Čulík

Jako učitel jsem si už dlouhá léta vědom palčivé nedostatečnosti mluveného jazyka jako nástroje komunikace. Vím, že hodinu (nebo dokonce déle) hovořit k studentům na přednášce jako jediný nepřet...

Učení by mělo být zábavou

24. 3. 2004 / Hynek Hanke

Já věřím, že obrovská chyba, kterou dělá mnoho učitelů při přednášení na středních školách, je to, že chtějí do hlav studentů nacpat *všechno*. Pro mne to většinou končí tím, že nevím nic o ničem. ...

Zákon není kadidlo

10. 3. 2004 / Ondřej Hausenblas

Navrhnout a přijmout zákon o tom, že některá osoba něco udělala, je totální nadmutí. Zákon o Benešově zásluze o stát má ke skutečnému uznání Benešovy zásluhy asi tak daleko, jako má břicho nadmuté ...

Nedělejte ze studentů motorové myši na fakta

9. 3. 2004

"Jakožto student školy v Británii mám své zkušenosti s Gymnáziem Zlín i britským školstvím", napsal Jan Semotam v reakci na článek profesora Miroslava Rafaje z 12. 2. O tragickém českém školství?...

O tragické situaci českého školství?

12. 2. 2004 / Miroslav Rafaj

Rád bych reagoval na článek, který na stránkách Britských listů uveřejnil 29.1.2004 bývalý student naší školy, Gymnázia Zlín Lesní čtvrť, Jan Baláč ZDE. Nejdříve k jeho obecnému názoru na naše ško...

Vzdělání a nezaměstnanost

11. 2. 2004 / Miroslav Václav Steiner

Nikdo nepochybuje, že nejlepší pojistkou proti nezaměstnanosti je atraktivní vzdělání. To je samozřejmě ale jenom část toho, co se od uchazeče o dobré místo očekává. Zajímavé informace pro uchazeče...