Školství

Stávka hrozí kompletním uzavřením britských univerzit

14. 5. 2006

Není vyloučeno, že příští měsíc dojde k úplnému uzavření britských univerzit, v rámci eskalující stávky vysokoškolských učitelů. Odborové svazy AUT a NATFHE připravují na 1. června další jednodenní...

Otazníky kolem státních maturit a CERMATu

9. 5. 2006 / Radek Sárközi

Otevřený dopis ministryni školství Petře Buzkové Vážená paní ministryně, v poslední době se objevila řada otazníků kolem státních maturit. Především byla zpochybněna kvalita testových otázek. ...

Parodie na maturitu III.

2. 5. 2006

Přečetl jsem si na Britských listech články týkající se státní maturity, především Parodie na maturitu, píše Jiří Fogl. Podnikám v oboru informačních technologií (konkrétně online služby a výv...

Školství, jeho reforma a volby

28. 4. 2006 / František Augusta

V příspěvku "Jak efektivněji učit" (Britské listy 10.1.2006) jsem uvedl: "Rozvoj přírodních věd a především techniky zákonitě vyvolal nebývalý tlak na všechny systémy vzdělávání.Narůstá množství ...

Parodie na maturitu II.

28. 4. 2006 / Bohumil Kartous

Recenze chybných otázek testu Občanský základ, který byl součástí profilové části Maturity nanečisto (zúčastněné školy se této části účastnily dobrovolně), je neméně zajímavá, než tomu je u testu r...

Jak dochází k učení

24. 4. 2006 / František Augusta

Ve svém minulém příspěvku "Mozek a učení" jsem uvedl dva případy - příklady vytváření podmínek, které napomáhají uložení, případně i vybavení znalostí, či dovedností z mozku. Byly to řetězce elemen...

Mozek a učení

14. 4. 2006 / František Augusta

V minulém příspěvku "Vyučování nebo učení" , jsem uvedl jedno z možných řešení problému "černé skříňky", která zastupuje dosud neznámý průběh myšlení žáka při učení. Také jsem uvedl některé ...

Vyučování nebo učení?

7. 4. 2006 / František Augusta

Je důležité rozlišovat mezi vyučováním a učením? Tento problém se v současnosti objevil a nabývá na významu. Jak uvádí Dominik Dvořák ("Mozek, učení a školní vzdělávací program", Učitelské listy, ...