14. 5. 2006
Není vyloučeno, že příští měsíc dojde k úplnému uzavření britských univerzit, v rámci eskalující stávky vysokoškolských učitelů. Odborové svazy AUT a NATFHE připravují na 1. června další jednodenní...
BRITÁNIE
13. 5. 2006 / Jan Čulík
Od 7. března 2006 vyvíjejí oba odborové svazy britských univerzitních učitelů, NATFHE a AUT, tlak na organizaci vrcholového managementu britských univerzit, aby souhlasil se zvýšením platů univer...
9. 5. 2006 / Radek Sárközi
Otevřený dopis ministryni školství Petře Buzkové
Vážená paní ministryně,
v poslední době se objevila řada otazníků kolem státních maturit. Především byla zpochybněna kvalita testových otázek. ...
2. 5. 2006
Přečetl jsem si na Britských listech články týkající se státní maturity, především Parodie na maturitu, píše Jiří Fogl.
Podnikám v oboru informačních technologií (konkrétně online služby a výv...
28. 4. 2006 / František Augusta
V příspěvku "Jak efektivněji učit" (Britské listy 10.1.2006) jsem uvedl: "Rozvoj přírodních věd a především techniky zákonitě vyvolal nebývalý tlak na všechny systémy vzdělávání.Narůstá množství ...
28. 4. 2006 / Bohumil Kartous
Recenze chybných otázek testu Občanský základ, který byl součástí profilové části Maturity nanečisto (zúčastněné školy se této části účastnily dobrovolně), je neméně zajímavá, než tomu je u testu r...
Dvě pětiny celého testu jsou chybné
27. 4. 2006 / Bohumil Kartous
Už i televize Nova se zajímá o státní maturitu, respektive o její pilotní etapu nazvanou Maturita nanečisto (pořad Střepiny, 24.4. 2006). Proč? Protože v testu Občanský základ, který má být součást...
24. 4. 2006 / František Augusta
Ve svém minulém příspěvku "Mozek a učení" jsem uvedl dva případy - příklady vytváření podmínek, které napomáhají uložení, případně i vybavení znalostí, či dovedností z mozku. Byly to řetězce elemen...
14. 4. 2006 / František Augusta
V minulém příspěvku "Vyučování nebo učení" , jsem uvedl jedno z možných řešení problému "černé skříňky", která zastupuje dosud neznámý průběh myšlení žáka při učení. Také jsem uvedl některé ...
7. 4. 2006 / František Augusta
Je důležité rozlišovat mezi vyučováním a učením? Tento problém se v současnosti objevil a nabývá na významu. Jak uvádí Dominik Dvořák ("Mozek, učení a školní vzdělávací program", Učitelské listy, ...