Bělobrádek (KDU-ČSL): Fidesz nevyloučíme, Sorosovy aktivity jsou "kontroverzní"

5. 4. 2017

čas čtení 2 minuty

Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) odpovídá na mail Petra Mati:

From: Bělobrádek Pavel
Sent: Tuesday, April 04, 2017 11:05 PM
To: Petr Maťa
Subject: RE: Podpořte prosím Středoevropskou univerzitu - distancujte se od strany Fidesz

Pěkný den, situaci jsme na summitu EPP v rámci sjezdu řešili. Vyloučení Fideszu není na pořadu dne. Mimo jiné proto, že aktivity pana Sorose jsou velmi kontroverzní. Bělobrádek

Odesláno z mého Windows Phone

Reakce Petra Mati:

Vážený pane předsedo,

děkuji Vám za rychlou odpověď, která je pro mne obrovským zklamáním. Summit, který se odehrál před tím, než byla kontroverzní legislativa přijata, z Vás a Vaší strany v žádném případě nesnímá spoluodpovědnost za politiku Fideszu, Vašeho partnera, která je v přímém rozporu s hodnotami, které deklaruje Vaše strana. Váš odkaz na „velmi kontroverzní aktivity pana Sorose“ pokládám nejen za výmluvu, nýbrž především za obrovskou neúctu ke všem špičkovým odborníkům, kteří na této univerzitě působí pro ideu, k níž se Vaše strana, jak se zdá, pouze hlásí. Jistě víte, že Středoevropská univerzita panu Sorosovi nepatří. Byla jím kdysi založena, ale je na něm nezávislá. Je pod dohledem správní rady, podléhá přísné akademické kontrole a je to nejlepší a nejúspěšnější univerzita v regionu. V uplynulých dnech se za ni postavily nejprestižnější světové instituce. Je to zároveň poslední větší nezávislá instituce v Maďarsku. Váš politický partner v Maďarsku, k němuž se hlásíte, nyní tuto univerzitu skandálním způsobem ničí - a vy k tomu mlčíte a hovoříte o „kontroverzních aktivitách pana Sorose“...

Nebyl jsem voličem Vaší strany, ale mám ve svém okolí mnoho těch, kteří Vaši stranu s důvěrou volili a kteří budou Vaším postojem zarmouceni a šokováni.

S pozdravem

Petr Maťa

0
Vytisknout