PŘEČETLI JSME:

Protest proti podvádění zákazníků v pojišťovnictví

16. 5. 2014

čas čtení 1 minuta

Dlouhodobě existuje znepokojující situace na trhu životního pojištění a tzv. "finančního poradenství". Současný zákon dovoluje formulovat poplatky v tomto druhu smlouvy tak složitě, že běžný zákazník nemá reálnou možnost zjistit jejich skutečnou výši. Jsou vyjádřeny nejasnými právními a pojistně-matematickými formulacemi a ukryty hluboko v pojistných podmínkách nebo podobných dokumentech, na které smlouvy odkazují. Také informování o zůstatcích na účtu je pro zákazníky nepřehledné a nedostatečné.

Ministerstvo financí připravuje novelu zákona 38/2004 ve spolupráci s asociacemi pojišťoven a pojišťovacích zprostředkovatelů, jako by byl kozel (pojištovny) zahradníkem. Na oficiálních neveřejných jednáních zástupci pojištoven lobbují za zákon v podobě, která nadále umožní nekalé obchodní praktiky.

Zdroj: ZDE

Pozn. JČ: Stačí se podívat na zákony, regulující tyto záležitosti v libovolné západoevropské zemi, kde tvorba zákonů nepodléhá lobbismu mafiánských soukromých firem. Že by tyto zákony v západoevropských zemích na ministerstvu financí ČR opravdu neznali?

0
Vytisknout
7314

Diskuse

Obsah vydání | 19. 5. 2014