Školství

Tříšť nabiflovaných faktů není moudrost

24. 1. 2006 / Jan Čulík

Nevím, zda je to středoevropskou, na Rakousko-Uhersko stále ještě orientovanou kulturou, ale Češi mají strašně rádi různé encyklopedické kvízy. Zjistíte to, když si skoro kdykoli v Čechách pustít...

Jak efektivněji učit

18. 1. 2006 / František Augusta

Rozvoj přírodních věd a především techniky zvyšuje tlak na všechny systémy vzdělávání. Narůstá množství poznatků, které potřebují učitelé a především jejich žáci zvládnout. Naproti tomu nelze...

Je smyslem školské reformy učit nově?

13. 1. 2006 / Emilie Thomitzková

Učitelé dostali od ministerstva domácí úkol - sepsat nové osnovy. Vyžádaly si to změněné podmínky života a nová očekávání společnosti. Není to úkol snadný. Sepsat knihu kouzel, která zajistí, že se...

Tiché dohody a špatné hody

8. 12. 2005 / Václav Dušek

V zájmu pokroku je nutno využít zaručených receptů prověřených minulostí. Tiše a urychleně likvidovat každého, kdo by se mohl, nedej Bože, postavit do čela odporu, probouzet spáče burcujícími p...

Škola a jazyky

11. 11. 2005

Reaguji na článek pana Víta; nemyslím si totiž, že se člověk nemůže naučit jazyk ve škole - jen ho tak trošku oťuknout, míní Lenka Příplatová: Sám pan Vít píše, že rusky se ve škole naučil celkem b...

Výuka cizích jazyků

10. 11. 2005 / Josef Vít

Tak nám televize a tisk představily další díl oblíbeného seriálu ministryně školství paní Buzkové. V krátkých intervalech nám paní ministryně předkládá svoje představy o výuce cizích jazyků....

Jak se vyučují jazyky na české střední škole

10. 11. 2005

K vyučování jazykům na střední škole: víte, jak směšně nízká bývá tzv. "hodinová dotace" jazyků na gymnáziích? Tak 3+3 hodiny týdně (např. An a Fr), teprve v posledních dvou ročnících obvykle přibu...