Tato země není pro chytrý...
4. 1. 2016
čas čtení
3 minuty
 
Chtěl bych se podělit s Britskými listy o svoji osobní zkušenost, píše Petr Huďa z Jihlavy.
Během vánočních svátků a dnech volna jsem si udělal čas navštívit svoje 
staré známé a příbuzné.
Jsou to lidé různého sociálního postavení a věkových kategorií.
Debata se nevyhnula ani tématu uprchlické krize. Všichni mimo mě odmítli 
solidaritu s uprchlíky, který utíkají před válkou, IS, chudobou a klimatickými 
změnami. Kriticky se vyjádřili na adresu německé kancléřky Merklové a celé 
EU. Většina jejich argumentů byla na základě hoaxů, které se šíří po 
internetu, předsudky a mýty o islámu a muslimech. Na závěr dali za pravdu 
českým populistickým politikům (Zeman,Okamura). Na moje protiargumenty a 
názory se dívali divně a nepochopením. Naštěstí se celá debata obešla bez 
nenávisti a nadávek vůči části názorové společnosti, ke které se řadím a která je v
menšině.
 
 
Po této názorové zkušenosti jsem se více zamyslel, z čeho nejvíce plyne 
jejich iracionální strach.Jelikož je všechny dobře osobně znám, zjistil jsem,
že řada členů v jejich rodině jsou příjemci sociálních dávek či mají nízké 
příjmy a někde dokonce musí čelit řádění exekuční mafie a spirále 
zadluženosti.
Jejich obavy podle mého názoru nejvíce plynou z toho,že možný 
příliv uprchlíků do ČR povede k tomu,že stát a vláda to nebude schopna 
zvládnout a odnesou to ve finále na příjmech starobní důchodci (někteří 
finančně musí pomáhat svým dětem, vnoučatům) a lidé, kteří jsou existenčně 
odkázáni ze strany státu na sociální pomoc (invalidní důchodci, sociálně 
slabí).
Nejvíce zde selhaly  politické elity a veřejnoprávní média. Ti nedokázali 
včas tyto obavy u velké části veřejnosti přesvědčivě vyvrátit. Tohoto 
deficitu či neschopnosti dialogu dokázali chytře využit populisté typu 
Zemana, Okamury, kteří se staví do role obránců národa.  To dalo vzniknout 
nenávistným hnutím konvičkovců, bartošů atp.
To podobné platí o odmítání inkluze ve školství ze strany učitelů a 
většiny rodičů žáků.
Moje manželka učí více,jak dvacet let na 1.stupni ZŠ. Jako většina jejích 
kolegů zavádění inkluze ve škole odmítá a má z toho strach.
Na základě jejich argumentů soudím,že o smyslu a fungování inkluze nic neví 
a samotné vedení školy včetně školského úřadu a jiných institucí jim nejsou 
schopni podat relevantní informace.  Učitelé jsou zahlceni nesmyslnou 
byrokracií, dozory o přestávkách, suplováním. 
Ve třídě mají na některých ZŠ 
běžně kolem 30 žáků.V zájemně se ještě mezi sebou straší, že jim do 
přeplněných tříd přibudou handicapované děti, které nezvládnou, protože mimo 
jiné na to nejsou odborně proškoleni a vzděláni.
Můj závěr: Češi   jsou líní si ověřovat a vyhledávat pravdivé 
informace a ve samosprávě měst a obcí a na ministerstev panuje zřejmě 
nehorázný chaos a šlendrián.
Tato země není pro chytrý... 
16946
 
Diskuse