Průběžná analýza řízené demagogie v digitálním prostoru: klíčem k úspěchu je společenská soudržnost
8. 11. 2018 / Bohumil Kartous
Autor obrázku: Jáchym Bohumil Kartous
Reakce na zveřejnění existence skupiny Čeští elfové, která se snaží v rámci možností bojovat s řízenými informačními manipulacemi v digitálním prostoru, vyvol...
5. 11. 2018 / Daniel Veselý
Přestože některé západní sdělovací prostředky o válce
v nejchudší zemi arabského světa celkem obstojně informují už několik let,
teprve až gangsterský mord saúdského prominenta přiměl český mediá...
Denial of service aneb taktika znemožnění rozumné veřejné diskuse
18. 10. 2018 / Bohumil Kartous
Autor obrázku: Jáchym Bohumil Kartous
Znáte to, zatímco bavíte společnost tím, že prdíte na podpaží a hlasitě říháte v rytmu hymny, pacholci mezitím oberou pohoršující se či chechtající se publiku...
8. 10. 2018
O překryvech publika (min. 15 %) českých médií dle Alexa Rank vypovídá graf publikovaný Josefem Šlerkou. Velikost použitého fontu odpovídá hodnotě betweenness cent...
26. 9. 2018 / Karel Dolejší
V úterý se veřejnost dozvěděla, že investigativní novinář Janek Kroupa měl dvakrát nezákonně napíchnutý telefon ZDE. Kromě toho právě vyšlo najevo, že žurnalisté, kteří se budou zajímat o hospodař...
Média nastolují agendu a selhávají: Kde byli novináři, když vrcholila imigrační krize?
22. 9. 2018
Autor obrázku: Jáchym Bohumil Kartous
Tohle fakt musí ven - od včerejška mi volalo asi 15 novinářů, že by děsně rádi jeli někam, kde jsou ty syrský děti, kde to je a jak se tam jako dostanou a pro...
Politický bizár
10. 9. 2018
Facebooková stránka Politický bizár nabízí některé tragikomické příklady politické reklamy a politického marketingu. Předvolební kampaň před obecními a senátními volbami 2018 nabízí bohatou sklizeň...
Podporuje Nike teroristické mučednictví?
10. 9. 2018 / Bohumil Kartous
V souvislosti s průjmovou kalvárií politické reklamy před obecními a senátními volbami v ČR je dobré poukázat na etické a hodnotové pozadí reklamy. Ochota zadavatelů reklamy a jejích tvůrců jít pro...
Přečetli jsme:
7. 9. 2018
Čeští středoškoláci mají potíže s porozuměním zprávám a neumí je kriticky hodnotit. Zhruba polovina studentů středních škol nepozná rozdíl mezi komerčním a zpravodajským sdělením. Vyplývá to z ...
6. 9. 2018
Autor obrázku: Jáchym Bohumil Kartous
Z cyklu nevýznamné, ale zábavné postřehy, píše na Facebooku Marie Heřmanová, novinářka a jedna z dobrovolnic, pomáhajících uprchlíkům na Balkáně v době největ...