Dezinformační šmejdi a jejich souhra s politickými populisty
24. 10. 2019 / Bohumil Kartous
Ilustrace: Jáchym Bohumil Kartous Dezinformační obsahy velmi úzce souvisí s politickým marketingem populistů...14. 10. 2019
Zpráva také podtrhuje několik populárních omylů ohledně toho, jak ruské vlivové kampaně fungují. Například uvádí, že ruští vlivoví agenti obecně zaměřují na Američany napříč politickým spektrem, přičemž pravici i levici nabízejí různé verze misinformací a dezinformací. Nejaktivnější oblastí jejich činnosti je rasová problematika. Ve skutečnosti měli Afroameričané větší šanci stát se terčem ruské kampaně než běloši. Přes 2/3 placeného obsahu dezinformační ruské Agentury pro výzkum internetu se zaměřuje na černochy.
Rusové dále vytvořili nepolitické stránky zaměřené na náboženství a další témata. Jakmile přitáhly publikum, operátoři začali s propagandou.
Ruští operátoři dále strávili spoustu času útoky na kredibilitu tradičních médií, aby mohli prosazovat falešné narativy. Cílem zde není nutně manipulovat veřejným míněním, ale dosáhnout toho, že veřejnost přestane být citlivá vůči varováním před ruskými aktivitami.
Nejdůležitějším závěrem zprávy je, že ruské úsilí nadále pokračuje, přičemž v danou chvíli hromadí osobní data lidí v USA sympatizujících s tématy, na něž se ruská dezinformační kampaň zaměřuje.
Podrobnosti v angličtině: ZDE
Diskuse