Britská Rada pro reklamu vyšetřuje stížnosti na vládni protipřistěhovaleckou kampaň

10. 8. 2013

čas čtení 1 minuta

Britská Rada pro reklamu, Advertising Standards Authority, zahájila vyšetřování mobilních vládních billboardů s nápisem "VRAŤTE SE DOMŮ, NEBO BUDETE ZATČENI", s nimiž se jezdilo po šesti londýnských čtvrtích. Rada pro reklamu obdržela od veřejnosti šedesát stížností na tyto billboardy, že vyvolávají rasovou nenávist. Stěžovatelé poukazují na to, že vládní billboardy "připomínají hesla, která v minulosti používaly rasistické organizace při svých útocích na imigranty a mohou vyvolat v multikulturních komunitách napětí a rasovou nenávist".

Někteří stěžovatelé také poukazují na to, že billboardy šíří věcně nesprávné informace. Informace na komerčních billboardech jsou přísně kontrolovány co do jejich věrohodnosti, proč nebylo totéž provedeno u této vládní kampaně, ptají se občané. Tvrzení jako "106 osob bylo minulý týden zatčeno ve vaší oblasti" je podle stěžovatelů zavádějící, protože naznačuje, že zatčení je automatickým důsledkem toho, když osoba přebývá v Británii bez povolení.

"Vláda záměrně lže veřejnosti tím, že dává dohromady počty z mnoha oblastí, které by žádný občan všechny nepovažoval za svou", řekl labouristický člen Horní sněmovny Lord Lipsey, bývalý člen britské Rady pro reklamu. "Pokud chce vláda vést takovouto kampaň, je nesmírně důležité, aby se v ní nepřehánělo a nelhalo a neporušovaly se předpisy pro reklamu."

Amnesty International, Refugee Action a Freedom from Torture konstatovaly v dopise zveřejněném v deníku Guardian, že je vládní kampaň cynickým pokusem, který vyvolá nenávist vůči menšinám žijícím v Británii.

Podrobnosti v angličtině ZDE

0
Vytisknout
6267

Diskuse

Obsah vydání | 12. 8. 2013