Nový proud v komunikaci v pojetí společnosti Telefónica O2 Czech Republic

6. 9. 2006 / Aleš Uhlíř

Na internetu jsem už nějaký ten rok a nepokládám se zrovna za malicherného. Ze strany poskytovatelů internetu (podobně jako od operátorů mobilních sítí) jsem už za těch osm let leccos zažil a vydržel. Poté, co jsem si v březnu tohoto roku pořídil u Českého Telecomu službu Internet Expres, překousl jsem i to, že jsem této společnosti musel půjčit peníze, když mi chybně účtovala služby a zároveň hbitě inkasovala z mého účtu v Komerční bance. Ono se to vrací špatně i takovému obru, takže mi namísto vrácení přeplatku raději neoprávněně stržené platby započetli na budoucí služby. Budiž.

Také jsem si časem zvykl na poruchy připojení k internetu.

Časté výpadky připojení od 28. 8. 2006 a dlouhý výpadek dne 30. 8. 2006 se mi však již zdály nenormální, takže jsem ve středu dne 30. 8. 2006 v 9.00 hodin poruchu internetu telefonicky (na 800 184 084) nahlásil. "Naši technici vás vyrozumí na váš mobil", tak jsem byl ujišťován. Věřil jsem. Dokonce jsem jezdil sekačkou na zahradě, maje přitom mobil v kapse. Nikdo se však neozýval.

Po čtyřech dnech, v neděli 3. září mi to již prostě nedalo. Zavolal jsem na známé číslo technické podpory 800 184 084 a "probojoval" se na operátora, majícího na starosti "stav poruchy". Bohužel informace o "stavu poruchy" je informace o tom, že mé hlášení bylo předáno technikům. Závada je prý na ústředně (cca 2 kilometry od mého bydliště) a "řeší se".

Když se stále nikdo neozýval a mně se nepodařilo (ani po dalších dotazech v pondělí a úterý u operátora linky "stav poruchy") vymámit věcnou odpověď, co se vlastně děje a kdy se připojení obnoví, rozjel jsem se na místní sídlo společnosti Telefónica O2 Czech Republic, abych se pokusil vypátrat, v čem je problém.

Naprosto zbytečná cesta. Nepomohly mi ani přepážkové pracovnice, které jsem svou návštěvou zaskočil, ani jejich vedoucí, který mi trpělivě vysvětlil, že z mnou uvedených údajů je přece jasné, že porucha byla nahlášena a že se řeší.

Tak proboha co ještě chci vědět! Alespoň jsem ve dvou vyhotoveních na místě sepsal písemné podání, které jedna z pracovnic bez zájmu o jeho obsah vhodila do obálky, obálku zalepila a na mém exempláři potvrdila převzetí.

Pak jsem se ještě jednou na "stav poruchy" dotázal telefonicky.

Ani tentokrát mne nezklamali -- porucha "byla nahlášena" a "řeší se". V jednom deníku jsem v pátek zaznamenal několikastránkový inzerát společnosti Telefónica O2 "Nový proud v komunikaci..." Tak teď alespoň vím, co si mám pod tím představit.

Vytisknout

Obsah vydání | Středa 6.9. 2006