 
Kanadská studie: Elektromobily jsou při snižování emisí neúčinné
23. 6. 2017
čas čtení
2 minuty
 
Dotování elektrických a hybridních vozidel by nejenže stálo kanadské občany pořádnou sumu, ale nakonec by to také znamenalo jen malý přínos pro životní prostředí, tvrdí studie Montreal Economic Institute. 
 
 
 
     
Podpora nákupu elektromobilů v Kanadě představuje neefektivní způsob snižování emisí skleníkových plynů a není finančně úsporný, tvrdí včera zveřejněná studie. 
     
"Je to jen plýtvání," říká Germain Belzile, jeden z autorů studie zkoumající dotace do elektromobilů v provinciích Ontario a Quebec. Ty dosahují až třetiny pořizovací ceny vozidla, v závislosti na modelu. 
     
"Nejen že tyto programy stojí daňové poplatníky značné sumy, ale mají také malý dopad na emise skleníkových plynů," dodal. 
     
Provinční vláda v Québecu si stanovila cíl mít na silnicích v roce 2030 milion elektrických a hybridních vozidel, zatímco nyní jich je 6 000. Stejný cíl má Ontario. 
     
Na tomto základě, tvrdí Belzile, by uhlíkové emise klesly o zhruba 3,6 % v Québecu a o 2,4 % v Ontariu. 
     
Tyto dvě provincie mají za cíl snížit v roce 2030 emise oxidu uhličitého oproti úrovni z roku 1990 o 37 %. 
     
Guébec nabízí až 8 000 kanadských dolarů při nákupu nového elektrického auta nebo auta s hybridním pohonem schopného nabíjení ze sítě - které je významně dražší než jeho benzínový protějšek - zatímco Ontario nabízí platbu až 14 000 dolarů. 
     
Studie odhaduje, že tyto dotace stojí daňové poplatníky 523 dolarů za každou tunu skleníkových plynů v Ontariu a 288 v Québecu. 
     
Pro srovnání, systém obchodovatelných kvót s emisemi pro velké znečišťovatele, který mají brzy zavést Québec a Kalifornie, vykazuje náklady 18 dolarů na tunu. 
     
Takže dotováním elektromobilů Ontario a Québec utrácejí 29 x, respektive 16 x více. 
     
"Zdravý rozum, řečeno ekonomicky i ekologicky, mluví ve prospěch snížení těchto dotací a dokonce jejich zrušení," uzavírá studie. 
 Podrobnosti v angličtině: ZDE
15274
 
Diskuse