Bez ohledu na to, jaké problémy řeší lidé v Havířově a jak ignorantsky, povýšeně, hloupě se k nim staví elity v Praze, billboard “Havířov bez migrantů” prodává populistický buzz word. Pod slovem migrant si dnes průměrný český volič představí někoho z blízkého východu nebo Afriky. Tak to je v Praze i v Havířově.
Nejde ostatně jen o Havířov. ČSSD, jako každá zoufalá a vnitřně svými vlastními politiky zničená strana, dělá zoufalé věci i v Praze. Na “berouscích”, reklamách na sloupech pouličního osvětlení, populisticky slibuje zdarma veřejnou dopravu, o deset procent levnější měsíční výdaje a kdoví co ještě. ČSSD v Praze může slíbit v podstatě cokoliv, protože nikdy nebude mít příležitost a odpovědnost své sliby naplnit.
Tady skutečně nejde o nějaký hloupý billboard. Tady jde o kolosální bídu české politiky, přičemž ČSSD slouží jako exemplář úpadku. Mohu věřit tomu, že chce havířovská ČSSD zabránit dalšímu obchodu s chudobou, vytváření ghett a snižování životní úrovně v již tak dost problematickém Havířově. Slibem “Havířov bez migrantů” ale neslibuje v tomto smyslu vůbec nic, nic nelze vymáhat. Populisticky blábolí. Ať už bude její výsledek jakýkoliv, na tradičně starolevicový kraj to bude bídný výsledek. Někdejší hlasy ČSSD požerou ještě větší populisté a lokální politické projekty.
Skutečně žádná strana na české politické scéně současnosti se seriózně nechce zabývat skutečnými problémy jednotlivců, rodin, komunit, obcí, regionů společnosti. Zkuste si vzít obsah politických programů a porovnat jej se seznamem těžko zpochybnitelných, palčivých problémů české společnosti ….
Pokud najdete nějakou shodu, bude povrchní, stejně jako česká politika a její deklarované cíle. Co ovšem zaujme nejvíc, to je ta okázalá manipulace, která pozornost od skutečných problémů naopak odvrací. Idioti české politiky přesvědčují společnost, že je potřeba v 7. nejbezpečnější zemi světa v prvé řadě posilovat bezpečnost. A česká společnost je ve svém celku tak bezbranná a politicky naivní, že to trpí. Ponejvíce vlastní pasivitou a neschopností sledovat skutečné veřejné zájmy. Proto se stále daří hochštaplerům. Pochopili, že k trvalému vykrádání veřejného zájmu pro zájmy vlastní, což je destruktivní princip erodující společnost z éry, kdy byl veřejný zájem komunistickou utopií zdiskreditován a následně predátorským kapitalismem vytěžen, stačí společnost vyděsit. Společnost vnitřně nejistá, inkoherentní, občansky a politicky nedostatečně aktivní a gramotná, zatížená historicky syndromem oběti mileráda přijímá mýtus o veřejném nepříteli číslo 1 v podobě migrace a při své dočasné relativní spokojenosti nechává hoštaplery za ustavičného remcání okrádat tuto zemi o budoucnost.
Obávám se, že pokud nedojde k výrazné renesanci politiky v ČR, není možné očekávat změnu. Je tu výrazný potenciál nespokojených, je ale nutné jim trochu více otevřít oči. Paradoxně by tomu mohla pomoci další bastardizace vyjádřená třeba billboardy o migraci.
Diskuse