4. 7. 2011 / Jan Čulík
Je tomu přes dvacet let, a tak těžko můžeme čekat hluboké porozumění tomu, jak se žilo v Československu před rokem 1989, od příslušníků mladé generace. Od dnešních pětadvacetiletých se těžk...
4. 7. 2011 / Jan Čulík
Přemýšlím od včerejška od večera o izraelském filmu Restaurátor, který se v neděli večer promítal v Karlových Varech v hlavní soutěži. Je to film, který izraelský režisér Joseph Madmony nato...
4. 7. 2011 / Jan Čulík
< autor, režisér - a herec Martin Donovan a herec David Morse (obrácený zády) v Karlových Varech v pondělí večer
V pondělí ve 20 hodin jsme byli svědky ve velkém sále hotelu Thermal předsta...
4. 7. 2011 / Ema Čulík
< Martin Schwowow, režisér filmu Die Unsichtbare
Každý rok se v hlavní soutěži v Karlových Varech hrají docela příjemné filmy, které jsou dobře natočeny a seriózně zahrány a člověk se na ...
4. 7. 2011 / Ema Čulík
< autor, režisér - a herec Martin Donovan a herec David Morse v Karlových Varech v pondělí večer
Když píšeme kritiku, zjišťujeme, že často používáme slova "mělo by se". Nemyslím to explicitn...
3. 7. 2011 / Ema Čulík
<
Ruští režiséři Pavel Kostomarov and Alexandr Rastorgujev
V kinematografii vzniká v poslední době jedna opravdu zajímavá tendence. Jde o to, že filmaři překračují hranici mezi narativní...
3. 7. 2011 / Ema Čulík
Wim Wenders není v oblasti dokumentárních filmů o umělcích nováčkem. R. 1995 proslavil Wenders kubánský hudební soubor Buena Vista Social Club do takové míry, že soubor pak natočil v USA vlast...
2. 7. 2011 / Jan Čulík
Od samého začátku se projevuje kvalita dramaturgického výběru. V sobotu dopoledne bylo možno v rámci Fóra nezávislých zhlédnout pozoruhodný, jemný film tvůrců Eleanor Burkeové a Rona Eyala Str...
2. 7. 2011 / Jan Čulík
Svým druhým celovečerním filmem Hlava -- ruce -- srdce (2010) se režisér David Jařab vrátil k poetice svého debutu Vaterland -- lovecký deník (2004), který se pokoušel zaujmout diváka systemati...
2. 7. 2011 / Ema Čulík
Mám ráda film kvůli jeho schopnosti dojímat, objevovat nové věci, analyzovat a bavit. Emocionální síla umožňuje filmu, aby byl hluboce inspirující a duchovní a největší filmoví tvůrci se zabývali...