1. 2. 2002
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
1. 2. 2002

Známkování

Studoval jsem na Vysoké škole ekonomické. K mé spokojenosti byla většina zkoušek písemných. Pak jsem se dostal též na Právnickou fakultu, kde je skoro 100% zkoušek ústních. Na přednáškách několikrát proběhla diskuse o způsobu zkoušení a musím konstatovat, že mé názory byly absolutně v menšině. Většina spolužáků na právech preferuje ústní zkoušení, přičemž se ohání právě objektivitou zkoušejícího. Písemné zkoušky na fakultě jsou často více či méně opsané z taháků vložených do povolených textů zákonů. Většina studentů také dost ochotně přistupuje na praktiky výměny informací o jednotlivých zkoušejících a potom bitvy o konkrétní termíny.

Takže nevím, jak si to mám vysvětlit. Moje trochu divoká teorie je, že já jako člověk spíše technokraticky založený preferuji objektivitu řekněme nezávislou. A "klasičtí" studenti práv coby odmítači matematiky a všeho co nezakrytě zavání logickým myšlením preferují takový ten přístup reálně-politický. Zmapovat situaci, zajistit prostředky, udělat vše co může vylepšit moji situaci. Vrchol potom představuje komunikace a vzájemné ovlivňování nikoli primárně její obsah. Tento přístup, musím uznat, je daleko bližší každodenní realitě ve styku s úřady či v podnikání.

                 
Obsah vydání       1. 2. 2002
1. 2. 2002 Eurotank: Podivné okolnosti okolo podivné firmy Štěpán  Kotrba, Petr  Pražák
1. 2. 2002 41 procent žáků českých základních škol je obětí šikanování Antonín  Mezera
1. 2. 2002 Perlustrace ve vlaku: členové organizace al Qaeda jsou přece všude! Petr H. Neuwirth
1. 2. 2002 Pierre Bourdieu: sociální filozof bez kontextu? Josef  Brož
1. 2. 2002 Mně ústní zkoušky vyhovují lépe - ano, jsou subjektivní Ondřej  Hausenblas
1. 2. 2002 Známkování David  Bregar
31. 1. 2002 Kdy padne vysílací rada? Tomáš  Pecina
1. 2. 2002 Bush "brzo zase zahájí nové vojenské akce"
1. 2. 2002 Tak teď už platí jen americký národní zájem
1. 2. 2002 Prezident Bush sice získal chválu Ameriky, nikoliv však důvěru světa
1. 2. 2002 Tragedie z 11. září neznamená, že si teď Bush může dělat, co chce
1. 2. 2002 Dobrá privatizace? Radek  Bubeník
1. 2. 2002 Dopis: Lidé, žijící v Rakousku, mám vás rád Miroslav  Pavliš
31. 1. 2002 Ministr Gross: Příslušníci zásahových jednotek čísla mít nemusejí (ale budou) Tomáš  Pecina
31. 1. 2002 Češi: nemáme rádi Němce, židy, Vietnamce, Romy, Rusy a lidi z Balkánu
31. 1. 2002 Spojení Eurotelu s Velkou Británií konečně navázáno
9. 2. 2002 Podáváme žalobu na Úřad pro ochranu osobních údajů za nezákonné utajování informací Tomáš  Pecina
21. 1. 2002 Příspěvky na investigativní práci Britských listů

Školství RSS 2.0      Historie >
3. 2. 2002 České školství a utopisté: vyvyšování formy nad obsah Vlastimil  Petříček
1. 2. 2002 Mně ústní zkoušky vyhovují lépe - ano, jsou subjektivní Ondřej  Hausenblas
1. 2. 2002 41 procent žáků českých základních škol je obětí šikanování Antonín  Mezera
1. 2. 2002 Známkování David  Bregar
31. 1. 2002 Zkoušky na vysokých školách v ČR a jinde Jan  Čulík
24. 1. 2002 Petice: Nechceme Gripeny, chceme zdravé, šťastné a vzdělané děti! Jiří  Mašek
17. 1. 2002 Fiasko: Bude Anglie univerzitní školné zase rušit? Jan  Čulík
9. 1. 2002 Lze řešit agresivitu dětí jejich vylučováním ze školy?   
7. 1. 2002 Můžou za to školy Jan  Čulík
6. 12. 2001 Děkan FF UK: Verbovka BIS na fakultě nás neznepokojuje   
27. 11. 2001 Internetová stávka učitelů: Provokatéři, vtipálci nebo naivisté? Ivo V. Fencl
9. 11. 2001 Britské listy vyloučeny ze semináře BIS Tomáš  Pecina
9. 11. 2001 Kritika semináře BIS je útokem na akademickou svobodu Tomáš  Kovařík
9. 11. 2001 BIS: Jiný příběh Tomáš  Pecina
6. 11. 2001 Pokrytectví veřejných vysokých škol? Jana  Mačáková